Methodology and tools: Participatory Leadership

Methodology and Toolkit to support Community Leadership and Participatory Policy-Making

Cecilia_in Sierra Leone 2 English

Cecilia supported the creation, documentation and systematization -together with a group of  practitioners- this holistic methodology aiming at promoting community leadership and  participatory policy-making after a series of consultations with social leaders and cases  studies on various social change experiences promoting civil society engagement in policy- making across.

 

You can access the final methodology document: Sistema de Formacion en Liderazgo Educativo

The methodology was commissioned and developed as part of the transformative programmes led by SES Foundation in Latino America (2002 onwards).

 Spanish

Sistema de Formacion en Liderazgo Socio-educativo

Cecilia co-diseño, documento y sistematizo- junto a un grupo de profesionales y lideres sociales- esta metodología desarrollada con el objetivo de promover el liderazgo comunitario y la formulación participativa de politicas públicas. Se realizó en base a una serie de consultas con líderes y organizaciones sociales y el desarrollo de estudios de casos de varias experiencas para el cambio social orientadas a la involucración de organizaciones de la sociedad civil en la definición de políticas públicas.

La metodologia completa se puede descargar aqui: Sistema de Formacion en Liderazgo Educativo

La metodologia fue desarrollado y puesta en practica como parte de los programas transformadores llevados adelantes por Fundacion SES en Latino America (2002 y en adelante)

Leave a Reply