Research: Memory, customary law and peace

“Negotiating Memory and Forgetting: customary law and local politics in post-conflict governance”, 2009. (English)

Cecilia_in Somaliland English

In this paper, Cecilia explores the role of local politics and customary law as enablers of legitimate  and sustainable peace. It challenges the “liberal peace” paradigm and the role of international actors  when engaging in international conflict resolution. As Cecilia proposes a power shift through which  Global South and local actors regain their power and actively engage in peace processes, the article  opens the debate in relation to the need to global reforms

Download the article here: Negotiating Memory and Forgetting (Cecilia Milesi)

 Spanish

 “Negociando memoria y olvido: costumbres nativas y politica local en la promocion de la  gobernanza despues de conflictos”

En este artículo, Cecilia explora el rol de las políticas locales y las costumbres nativas como agentes de creación de legitimidad y paz sustentable después de conflictos. El argumento plantea criticas al paradigma de la “Paz promovida por el liberalismo” y al rol de los actores internacionales cuando se involucran en la resolución internacional de conflictos. Se propone un cambio en el esquema de poder global, en el cual el Sur Global y los actores locales recuperen su poder y se incluyan en procesos de promoción de paz internacional. Por tanto, abre el debate sobre la necesidad de reformas del sistema político internacional.

Bajar el articulo aqui: Negotiating Memory and Forgetting (Cecilia Milesi)

Leave a Reply